Konfirmationen i Solvang Kirke - Test

Konfirmation i 2025
Dagen hvor konfirmaionen forestages er planlagt til søndag den 4. maj. Tidspunktet meldes ud så snart vi ved hvor mange konfirmander der er på holdet.

Klik her for at tilmelde sit barn til konfirmationsforberedelse og konfirmation med dit MitID.  Ved fælles forældremyndighed skal begge forældre give samtykke til tilmeldingen. Man skal være opmærksom på, at det er Solvang Sogn, der vælges så det unge menneske bliver konfirmeret i det ønskede sogn. Hvis dit barn er døbt i udlandet eller et andet kristent trossamfund, skal du bruge en kopi af dåbsattesten. Er der spørgsmål tilmeldningen, så kontakt endelig præsten eller kontoret.

Samtidig med at man tilmelder sig via MitID vil vi gerne at det unge menneske tilmelder sig på sognets tilmeldingsformular, hvor der endvidere svares på mere praktiske spørgsmål. Tilmelding på Solvang Sogns hjemmeside foregår her

Godt at vide:
Går du i 7. klasse fra sommerferien og frem, vil du kunne blive konfirmeret i foråret det følgende år. Når du går til konfirmationsforberedelse lærer og oplever du:

• at få et forhold til Bibelen, trosbekendelsen og Fadervor
    • at lære nogle udvalgte salmer og sange – både gamle og nye
    • samtale om Gud og om tro og om livets store spørgsmål
    • hygge, kammeratskab og boller med pålægschokolade
    • at lære kirken, kirkerummet og kirkens personale at kende og forhåbentlig få et godt forhold
    • at deltage i gudstjeneste – både de almindelige og de særlige konfirmandgudstjenester
    • at tage på weekendlejr – med sjov og alvor i en skøn blanding
    • mulighed for at være med i Konfi-klub torsdag aften (frivilligt)
    • undervisningen foregår 2 timer pr. uge om eftermiddagen

Man er altid velkommen til at tage kontakt til sognepræst Carsten Kofoed Espersen. tlf.: 2340 8133 eller på mail: ckes@km.dk. Sognekontoret kan også kontaktes: tlf.: 3259 9162 eller mail: Solvang.Sogn.@km.dk

Fremtidige konfirmationsdatoer:
Søndag den 3. maj 2026
Søndag den 2. maj 2027
Søndag den 7. maj 2028
Søndag den 6. maj 2029
Søndag den 5. maj 2030
Som udgangspunkt vil første søndag i maj være den søndag hvor der vil være konfirmation(er) i Solvang Sogn.